i give you all that i have, but you don't see

publicerat 2010-09-09 klockan 16:33:40


vad jag egentligen hade tänkt ha på mig idag. det blev absolut inte så.

De är egentligen få saker som jag värdesätter här i livet. Typ att ge och ta kärlek: mycket viktigt. Att inte ljuga eller sno andras saker och också en viktig grej. Under veckan så snoddes vår kortlek ifrån vår klass. Denna har nu varit väldigt saknad, så igår bestämde jag mig för att skriva ett argt mejl till alla elever och personal på skolan angående hur fel det var att sno andras grejer. Som svar får jag följande:

Lisa Blomqvist, vi beslagtog kortleken då den låg och skräpade där vi inte fann det passande. Den går att hämta ut efter beskrivning samt en straffavgift för vårt arbete på 19kr. Alltså kan ni lika väl gå 100m till claes ohlsson och köpa en ny.

Detta skrevs då av Klara Tiblin, en person som tydligen har enormt behov av att sätta sig ovan alla andra. För det första, har hon gått och blivit ordningsvakt/sopgubbe som går runt och tar grejer som ligger och "skräpar"? Ska hon börja plocka upp pappersbitar och tuggummin från korridorerna också?
Söta björn frågade henne sedan om hon verkligen har tagit den, och det visade sig att nej, det hade hon inte. Hon hade bara skrivit mejlet till alla på hela skolan för att förlöjliga mig. Mycket moget. Jag förstår inte grejen bara. Det är inte kortleken som var det viktiga för mig, utan jag är bara så jävla trött på folk som stjäl sådana enkla saker som en 19-kronors kortlek. Om Klara sen vill ta och dissa mig så får hon väl göra det, det kunde jag inte brytt mig mindre om. Får det henne och hennes självförtroende bättre så varsågod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0