Listan / dag 22.

publicerat 2011-04-12 klockan 15:28:21

Dag 22 – Det här upprör mig


Åh det finns så mycket här i världen som upprör mig. Det som upprör mig mest är när någon blir sårad. Jag kunde inte bry mig mindre om saker som ingen tar skada av, som att folk har sex på toaletterna i skolan, eller att homosexuella par gifter sig. Dock så blir jag jävligt förbannad över människor som skadar människor (och djur!) psykiskt eller fysiskt. Jag har ett exempel från min vardag. En människa som jag tror mår bättre av att trycka ner andra. En besserwisser som jämt måste påpeka varje fel vissa människor gör, rätta till varje fel fakta. Det idiotiska är att han inte inser att de mesta han stör sig på är saker han själv gör. Fast inte märker det. Jag dör, så jobbigt det är att lyssna på honom.
Sen hatar jag all slags fysiskt lidande. När man slår någon för att få ut sina aggressioner. Det senaste jag fick höra inom ämnet djurplågeri var att två fyllon hade bundit fast en hund vid en bil och kört iväg med bilen. Jag kunde inte läsa mer än första meningen innan jag mådde så dåligta att jag inte kunde läsa färdigt. Och ja, jag vet att jag är blödig, men sånt får mig verkligen att gråta.
Sen är det klart att jag blir upprörd av naturkatastrofer som de som hänt i Asien, men för mig är det inte mer påtagligt än att skänka en hundralapp för att hjälporganisationer som ska hjälpa de som drabbats. Ibland blir jag förvånad över hur lite man bryr sig om händelser där flera tusen dör i jämförelse med folk som beter sig illa osv. och det gäller inte bara mig. Jag tror det flesta som läser detta skänker några kronor till AIDS-drabbade, till barnen i Afrika osv, men skulle betala osevärt mycket mer för att en mobbare bara skulle sluta reta/störa/slå/anklaga/trackassera personen i fråga.

Kommentarer
Postat av: Claudia

svar: Jo, jag vet. De har tjuvstartat med försäljningen i butikerna..

Verkligen, shortsen är underbara!

2011-04-12 @ 17:59:08
URL: http://modeklok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0