Listan / dag 02.

publicerat 2011-02-02 klockan 20:13:53


via.

dag 2 - min första kärlek

För mig är kärlek något som inte försvinner i första taget, en känsla som är väldigt svår att bli av med. Förälskelser kommer och går, men inte äkta kärlek. Och förälskelserna, de var många det. När man var liten var man kär i en ny kille varje vecka, men oftast var det batman. Men nu var det kärleken som vi skulle prata om, och den enda kärlek som fortfarande finns kvar i mig (förutom typ vänner och familj) är kärleken till min hemstad, Malmö. Staden borrade sig in i mitt hjärta och blev helt omöjlig att få bort! Varje gång jag besöker denna vackra plats så fylls jag av gamla minnen och känslor, som att inget har förändrats trots att jag inte bott där på 4 år. Fast det har det.. Entré byggdes (Växjös motsvarighet är "Grand Samarkand" (fast bättre)), tunnelbanan blev färdig.. På bilden så ser ni en underbar brygga. Den var min favoritbrygga när jag bodde i Malmö. Brygga 11 som man kunde hoppa ifrån fast man inte fick, som hade två stora stenar man kunde stå på om man vågade simma över all tång.♥ Nu är dock denna brygga en del av nudist-delen av stranden så jag håller mig långt där ifrån. :( Så allt förändras, men inte sakerna som egentligen betyder. Alla kiosker med billigt godis, svarta marknaden där alla handlar smink och turning torso står kvar. Och gågatan. Ååh, kära gågatan som faktiskt heter Södra Förstadsgatan men alltid kallas gågatan♥. Växjös gågata heter och kallas Storgatan. Hatar det! Storgatan är lixom 10 km lång, varför inte kalla den lilla delen för gågata när det är det!? Usch för Växjö. Och usch för Växjös vår som går ut på att all snö ska rinna bort. I Malmö snöar det aldrig (bortsett från i år då..) så att man kan konsentrera sig på att njuta av alla knoppar som knoppas och allt blir grönt. Nee, allt detta skrivande får mig att sakna Malmö mer! Detta var ju inte bra... Får väl ta och åka ner och titta in hos Farmor och Farfar på någon dag för ett litet spontant besök helt enkelt! :)) hihi Det var allt jag hade att säga, peace♥


Kommentarer
Postat av: L

Åh din LISTA var lie bättre än min...

Hade nog inte så mkt bilder till min :/



Du ska få ett tips av mig om du gillar Kaffe eller

kanske chai Latte?



Köp hem de populära ROSA take away muggarna från SWEET COFFEE!

Många kända ansikten använder dem då de är snygga, har vackra visdomsord på o man slipper disken, perfekt!



www.sweetcoffee.se

2011-02-03 @ 09:17:50
URL: http://undressed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0