-

publicerat 2010-10-18 klockan 07:20:48

Jag blir GALEN!! Var trettionde sekund så piper det ute i trapphuset. Två gånger i minuten. Ljudet är som när det droppar vatten på kristallglas, eller på metall. Om jag inte redan var galen skulle jag ha blivit det. Jag har jättesvårt för sådana saker, kan lixom inte stänga ute ljuden. Så vad gjorde jag? Jo letade först upp mina hörlurar (sånna som man stoppar in i öronen) och sen var jag tvungen att göra en "sovar-spellista" så  att ingen  fartig musik väcker mig mitt i allt. Det tar sådär en extra timma innan jag ens kunde stänga ute äckelljudet! Och bara för att det försvinner gör det inte att jag kan somna på en gång. Och sen när jag väl slumrat till så vaknade jag ändå en extra gång. Då fick det vara nog. Jag byggde en barriär av kuddar och  täcken och lade mig inne i hörnet i fosterställning  drog täcket över huvudet och somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0