kära farfar<3

publicerat 2009-12-14 klockan 21:49:38



min farfar, den lilla gubben brevid min bror, ringde mig precis.
Farfar: Hej Lisa! Jag har satt igång spotify, och så står det ditt användarnamn och så password..
Jag: mm?
Farfar: Hur gör man för att komma in då?
Jag: Du måste skriva in lösenordet.. Det är kakburk123
(det är inte det egentligen, men jag kan ju inte skriva lösenordet här)
med små bokstäver
Farfar: Okej. k... a... k... b... u... r... k... måste jag trycka på någon knapp för att slå in siffrorna?
Jag: Nejdå, det ska inte behövas om du trycker på siffrorna ovanför bokstäverna
Farfar: okej .. 1..2..3! Nej nu blev det fel här..
Jag: va?
Farfar: Det blir fel. Är du säker på att man inte ska trycka in någon knapp? Caps lock eller något?
Jag: Nej det ska inte behövas..
Farfar: Ähh, vi försöker en gång till.. k... a... k... b... u... r... k...1..2..3... ett två tre.. nej det är fortfarande fel. Det bildas bara stjärnor.. ETT TVÅ TRE!!
Jag: Men stjärnor? Då är det ju rätt. Det ska bli stjärnor så att ingen annan ska kunna se ditt lösenord farfar..
Farfar: jahaaaja.. okej. Då försöker vi en sista gång nu då.. k a k b u r k 1 2 3. Sen då?
Jag: Sen trycker du på enter..
Farfar: Det händer ingenting... ... JO NU!!
Jag: Kom det fram?
Farfar: Jaaa!! Nu ska vi se.. Pavarotti.
*prassel prassel*
Hur sätter man på det nu då?
Jag: du ser de små cirklarna längst ner till höger?
Farfar: aah..
Jag: Klicka på den med en triangel.. altså play..
Farfar: Aa, nu har jag gjort det. det hörs inget. Juste, man måste sätta på ljudet. SIIIIIIIIV? kom och sätt på ljudet.
*Prasselprassel OAAAAAAAAAA<--pavarotti som sjunger*
nu fungerar det!! tack så mycket lisa!
Jag: varsegod! Glöm inte att skriva ner lösenordet!
Farfar: Nej juste! pusspuss!
Jag: puss!

åhh, vad jag älskar dig farfar!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0