herregud.

publicerat 2009-10-17 klockan 15:19:55

vår SYV är verkligen inte smart.
hade hon seriöst tänkt att vi skulle sjunga i två timmar utan att tappa rösten? :S
idioti på hög nivå..
Men iaf. Vi sjöng så gott det gick, och sen fick vi guida nior i tre timmar till.
Med hjälp av en kopp kaffe och fem koppar choklad så gick allt hyfsat bra :)
sen fick jag och tanja specialmackor eftersom tanja gnällde på räkorna på smörgåstårtan xD
yummy<3
bilden är från förra året.
i år fick vi inga snygga t-shirtar, eller normala namnskyltar :'(

Nu är jag verkligen helt slut.
Ändå ska jag måste jag blir jag tvingad att både städa mitt rum OCH plugga.
SUCK. det är svårt att vara Lisa Blomkvist ibland.
stackars mig. men man ska tänka på barnen i afrika.
och på tal om det!
det finns ju de som har ett "syd-afrika-projekt" på skolan.
Vill du veta mer, så fråga. saken handlar inte om det,
utan vad de gjorde under dagen
Det stod under hela tiden en tv utanför klassrummet som de som höll i projektet vistades i.
På den visades hiv-smittade och fattiga sydafrikaner som inte hade det så bra,
samtidigt som låten Hakuna Matata spelades.
Hur hänger det ihop?
"Hakuna Matata , It means no worries for the rest of your days"
och små barn som aldrig kommer att bli sju år eftersom de kommer att dö av HIV.
..låten "if your happy and you know i clap your hands" fanns också med.
Då visade de hur fattiga människor bodde.
De hade knappt tak över huvudet och ingen mat.
If your happy...
my ass.
HUR TÄNKER FOLK!?

hursomhälst. Jag hade en bra dag, hoppas ni också haft det!
Nu ska jag plugga fysik, och kämpa för att inte somna medan jag gör så :)
tingaling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0