I dreamt a dream in time gone by

publicerat 2010-08-06 klockan 11:57:26

Hade årets skummaste dröm i natt! Till att börja med var det julafton, jättekonstigt bara det. Så jag var med hela släkten och hade det mysigt. Sen gav vi oss ut på något uppdrag. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var.När vi kom hem ifrån uppdraget ringde Mariel mig. Hon var min bästa vän mellan sexan och åttan, innan jag flyttade alltså. Men jag har inte pratat med henne på två år nu.. Så jag var jätteförvånad, även i drömmen. Det tredje, och kanske mest bisarra av allt, var när alla tjejer i hela klassen blev häxor.. Vi skulle gå från en våning till en annan, utan att använda trappan som fanns där. Och det var typ tre-fyra meter ner till nästa våning. Det man skulle göra för att komma ner, var att titta efter en ljus. Det lixom lös nere på golvet i grönt ljus (alla såg alltså var sitt ljus). När man funnit ljuset ska man sikta sin fot mot ljuset och bara falla. Sen fastnar man i luften, som på ett trappsteg, sen kunde man bara fortsätta gå.
Detta gick ju riktigt bra för de flesta töserna i klassen, även för mig trots att jag var lite skraj i början. Men söta Anna Sturesson kunde inte riktigt detdär, så hon satte ut foten i luften och trillade rakt ner i golvet. Självklart dog hon inte, fick nog inte mer ont än vad hon skulle fått om hon typ trillat över tröskeln, för hon gav sig ju upp för den riktiga trappan igen och försökte igen och igen.

Vad kan en sådan dröm betyda? Jag bara undrar.. för drömmar ska väl vara hjärnan som arbetar med allt som hänt under dagen, men jag har inte ens tänkt på klassen, mariel, trolleri eller trappor, så jag fattar inte riktigt grejjen. Och Julafton? Wtf?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0