how about a round of applause, a standing ovation?

publicerat 2010-12-11 klockan 23:02:11

jag
är så meganöjd med denna dag så det är inte sant! Har haft sån extrem jul-mys-känsla så det finns inte! Började med att jag och farfar körde ner till drottningtorget för att gå på bondens marknad, köpa korv, äpplen och honing :) Sen köpte jag mammas julklapp från pappa och sen körde vi hem och drack kaffe, för då hade Magnus, Malin och Mortesa kommit. Och sen dess har vi gjort korv, kola, mandelmusslor, stoppat nejlikor i apelsiner, ätit mat och massa godis, fikat en gång till på osötade saffransbullar. Denna dagen är nästan bättre än självaste julafton! Detdär med korven är ju inte det roligaste kanske, men det är tradition (och en bra anledning för att få göra det andra gottiga!). Bäst är ändå att få göra mandelmassegubbar♥ Jag kan sitta i timmar och klämma och fixa med dem :) Sara har gjort näsan och fingret, övriga figurer är från mig. Det finns massor av fler som Magnus och Sara gjort, men mina är ju ändå vikigast (A) Ögat blev jag nog mest nöjd med, fasiken vad snyggt det blev! Men min favorit är faktisk det kramandes paret *nutti nutti* Och för er som undrar vad det är för brun klump bakom ormen så är det faktiskt en gorilla. Den andra bruna klumpen är en labrador, men det syns ju........... nä nu måste jag lägga mig, är mega superduper trött! god natt♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0