I've tried to say what's on my mind but you wouldn't listen

publicerat 2010-10-29 klockan 10:56:50



en bild från dagen och en från gårdagen. Jag dansade och vickade på höften så mycket att jag har träningsvärk nu. Lyckades också försova mig över hela fysiken, vilket jag ändå aldrig skulle stått  ut med just då, så det gjorde inte så mycket. Nästa lektion är klockan 12.30, så det var där det översta fotot kom in i bilden. Chai Latte. Hemmagjord. Underbar. Receptet för dem som vill ha det:

4 kryddnejlikor
2 kardemummakapslar
1 kanelstång
1/4 tsk mald ingefära
2 dl vatten
3 dl mjölk
2 msk socker
darjeeling te

Mortla alla kryddor tillsammans. Koka upp vattnet i en vattenkokare och häll det över kryddorna. Låt stå i någon minut. Koka under tiden upp mjölken (men inte i vattenkokaren, då förstörs den. Trust me, I've tried...) och tillsätt sockret och mjölken till kryddkoket samt téet och låt då man gör vanligt te. Häll detta sedan genom en sil så du blir av med "kryddklumparna" och sen är det redo att drickas! Mums :) Kommentera om ni har några frågor ♥

bilderna från gårdagen kommer klockan 5 ! :D

Kommentarer
Postat av: Simon-of-Sweden

Vill du höja ditt läsarantal? Vill du få vara med i en kortare intervju? Detta kan bli möjligt ifall du är med och tävlar i min blogg om att bli utsedd till "veckans blogg!"



Anmäl dig redan idag på www.nattstad.se/simonofsweden

2010-10-29 @ 16:53:27
URL: http://www.nattstad.se/simonofsweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0