some people want diamond rings, but it means nothing.

publicerat 2010-09-16 klockan 21:21:16


Det var det lilla som hon fick synas i rutan alltså! Men jag letade snabbt och enkelt upp henne på idols hemsida eftersom ni faktiskt måste lyssna på henne. Hon gick alltså i klassen "under" mig (jag i 6:an, hon i 5:an osv) och just denna låten har faktiskt en liten betydelse för mig. Just denna satt hon vid pianot i aulan och spelade. Hon jag och Mariel var där ensamma och hon satt bara där och sjöng. Fan vad avundsjuk jag var. Inte bara för att hon under en uppvisning sjöng En helt ny värld och det var det enda mina föräldrar pratade om under middagen trots min gudomliga lilla visa på tvärflöjten, utan för att hon inte bara faktiskt sjöng så vackert utan hon kunde spela piano trots att hon var yngre än mig. Det var på den tiden då åldern gjorde mycket. Jag är äldre och bör därför vara bättre, tänkte jag och tvingade pappa lära mig spela piano. Så det är tack vare Lucia som jag faktiskt lärde mig spela piano. Eller ahh, henne och min tävlings-instinkt. Verkar som att jag fortfarande har mycket att gå igenom innan jag kan sjunga jämte henne. asså på samma begåvningsnivå som henne. Jämte henne sjöng jag himlen runt hörnet, en skolavslutning för miljoner år sen i Johanneskyrkan! Det var tider det ;')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0