Listan / dag 23.

publicerat 2011-04-13 klockan 12:36:52

Dag 23 – Mitt hem



Nya köket. Nya huset får ny fasad. Mitt rum innan vi köpte lägenheten. Vårt nuvarande kök innan vi köpte lägenheten.

Just nu är det lite diffust om vad som är "hem". Mamma och pappa säger ofta att de ska handla och sen gå hem utan att jag förstår om de menar huset eller lägenheten. De två spenderar ju mest tid där borta. Dessutom så har det hänt enorma förändringar angående lägenheten. Just som jag skriver detta så kopplas (eller snarare bör, man kan aldrig så noga veta med hantverkare) nämligen elen in i köket. Det innebär att från och med ikväll så kan vi laga mat där ute! Om elen är fixad tills klockan fem ikväll ska vi fira denna underbara händelse med champange och god mat! Så jag håller verkligen tummarna för att elektrikern gör som han lovat :))
Jag gör inget annat än längtar tills den dag då vi kan flytta in! Jag ska ha kritvita väggar i mitt rum, spegeldörrar till garderoben, sen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med golvet. Antingen blir det vitt eller bläserat i någon mahogny-kastanj-aktig färg för att få lite värme! Dock lär det dröja någon vecka innan vi ens kan börja renovera mitt rum. Nu när köket börjar bli färdigt måste vi fixa badrummet så att vi kan dusha och så. Sen kan vi bo i huset på heltid vilket gör att allt kommer gå så mycket fortare :)
Jag ska försöka komma ihåg att ta med kameran till huset ikväll så att jag kan göra en uppdatering i renoveringsmappen! Vi tar allt större kliv mot inflytten :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0