when i dial the telephone nobody's home

publicerat 2011-03-10 klockan 16:46:41


Underbart vackra Victoria Törnegren får smycka min blogg idag.

Jag mår pyton och hostar blod, och min mattelärare gnäller på att jag inte bryr mig tillräckligt om matten när jag har sådär 20 sidor projektarbete att skriva tills på söndag. Härligt med förstående lärare. Nu ska jag vandra med min lunginflammation i duggregn och 2 plusgrader ut till huset där mamma ska göra varma mackor. Om en vecka har vi ett fungerande kök, men fram tills dess får vi leva med en smörgåsgrill som står på golvet i vardagsrummet. Känns härligt att jag missar att fira mormors födelsedag pga. projektarbetet. Just nu vill jag inget hällre än att vara 4 år igen och inte bry mig om något annat än att leka. Jag har tappat livslusten och inte ens 12 timmars sömn och en liter kaffe gör mig piggare. Mamma tycker att jag borde dra ner lite på min kaffekonsumtion. Hon kanske har rätt....
Hunden attackerar mig varje gång jag går ut i köket eftersom hon och jag delat på en kladdkaka över de senaste två dagarna, så nu får jag inte ta en bit om inte hon får en.. Så en sockerstinn hund jagar mig i lägeneheten. Jag blir anfådd, lägger mig på golvet för att kunna återhämta mig. Vad gör inte hunden då förutom att dra av mig min strumpa och springa iväg med den? Galna hund. Men jag gillar henne ändå. Nä nu ska jag sätta på mig headsetet och bara vandra genom regnet som att det inte finns något annat än jag och musiken i en halvtimma. Jag ser fram emot det. Får ta med mig den bärbara dator så får jag sitta där borta och fortsätta skriva på PA. Om inte pappa ska slipa, borra eller något annat högljutt så kan jag förmodligen koncentrera mig bättre där än vad jag gör här hemma med alla bloggar som är så otroligt mycket mer intressanta än jävla projektarbetet.
Nä, måste packa ner lite ost och skinka i väskan. Vi hörs imorn såvida inte min självdiciplin knäcks helt och jag bara måste skriva ett till blogginlägg. Men det får vi se ikväll det! :) puss♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

hon är så grym!

2011-03-10 @ 19:21:51
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0