throwing caution to the wind, I wanna run free too

publicerat 2011-11-06 klockan 01:50:41

Tyvärr, ack tyvärr har jag gått och blivit en utav dem som jag tidigare föraktat.
Nämnligen de som läste böcker innan de blev till film, och sedan gnällde på de som gjort filmen..
Jag har spenderat åtskilliga kvällar och lunchraster läsandes Mannen som kunde tala med hästar (Horse Whisperer)
och blev tidigare idag färdig. "Vilken lycka!" tänkte jag och skulle belöna mig med att se filmen. Så, sagt och gjort.
Jag hyr filmen, och vad får jag se? Robert Redford har helt missat bokens passion mellan Annie och Tom,
DE HAR INTE ENS SEX I FILMEN :O 
Jag är så besviken! Inte för att jag vill bevittna gamla äldre människor ha sex, utan för att hela grejen var att Annie skulle bli gravid och Tom dö?
Men allt försvinner i filmen. Jag ville böla när filmen var slut, så arg jag var.

En annan sak som gör mig fruktansvärt förbannad är när mina farföräldrar snokar runt.
Som jag i förra inlägget berättade så glor de alltid på vilken hemsida jag är inne på. Men nu får jag reda på att de inte lämnar det där, utan de är inne i mitt rum! 
Jag initierade på att mitt rum var aningen smutsigt, och nu när jag hade tid så skulle jag ta och städa det.
Det jag får höra då var att farmor, helt oskyldigt, såklart skulle in i mitt rum och hämta "något". Då "råkade" hon titta in i min garderob som stod på glänt, dvs. en glipa på max 5 cm, vilket hon omöjligt kunnat se garderobskaoset. JAG BLIR SÅ ARG! Finner inte ord för min ilska. Om jag ska bo här, så ska de fan ta och respektera mitt privatliv! När våren kommer och vattnet sätts igång igen på ärtholmen så ska jag flytta ut dit på en gång!

Men allt är inte bajs med att bo här, för någon vecka sen introducerade jag tacos för hemmet.
Idag fick jag det igen, utan att ens ha bett om det! Helt otroligt.
Så det finns ju positiva saker med att bo här också, dock saknar jag musiken.
Hemma har jag både piano, gitarrer, tvärflöjt och saxofon. Här har jag en gitarr som saknar en sträng...
Och jag är både för lat, och för dum för att kunna byta ut den trasiga strängen mot en ny.
Vilket dilemma...! Fast jag skulle nog aldrig utsätta mig för farmors kritik och spela ett blåsinstrument,
med tanke på att det var hon som började lära mig spela blockflöjt för tio år sen.

btw. jag har en tumblr nu för tiden. http://fuckyeahswedishgirls.tumblr.com/
ni får väl ta och kolla in den vetja. Skriver inte mycket, och få bilder är på mig, men det är där jag oftast "hänger" så att säga. Mer är så hade jag inte att komma med idag. Ska gå upp till mitt rum igen, höja värmen till 25° och sen sova som en stock! Eventuellt så måste jag hitta mig en ny bok, men det kan jag överlåta till morgondagens problem.
Fortsatt trevlig helg everybody. xo

Kommentarer
Postat av: Anonym

diggar din tumblr!

2012-01-17 @ 23:17:50
URL: http://denahoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

diggar din tumblr!

2012-01-17 @ 23:18:19
URL: http://denahoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0